RŮZNÝMI CESTAMI K CÍLI
- Datum konání: 13. 10. 2025 - 15. 10. 2025
- Místo konání: Kaprálův mlýn, Ochoz u Brna
- Odkaz na přihlašovací formulář: https://forms.gle/oUjxx26xLAVFQqVR8
- Kontaktní osoba: Blanka Toušková
- Kontaktní mail: info@pavucina-sev.cz
RŮZNÝMI CESTAMI K CÍLI
Seminář je určený programovým pracovníkům, kteří v organizacích vytváří programy (metodikům, vedoucím lektorům), případně mají alespoň dvouleté zkušenosti s lektorováním a chtějí se stát tvůrci programů.
Specifikace základní vstupní úrovně znalostí a dovedností účastníků
Seminář je určen metodikům a pokročilým lektorům, kteří vytváří (nebo se podílí na tvorbě) vlastní výukové programy.
Vzdělávací cíl semináře
Absolventi semináře porozumí provázanosti mezi zvolenými cíli, prostředky a metodami hodnocení programu, posunou se ve svých lektorských a metodických dovednostech a obohatí svůj pohled na tvorbu efektivních ekologických programů o pohledy dalších zkušených lektorů a metodiků.
Anotace semináře
Podíváme se do hloubky problematiky tvorby environmentálního programu (EP), sestavování cílů a hodnocení dopadů. Budeme pracovat formou zážitkového učení. V účastnické roli zažijete dva hlavní formáty programů (program typu “cesta” a program typu “prostor”) a sami si tak vyzkoušíte, že každý z těchto formátů poskytuje jiný typ zážitku a vyžaduje zásadně jiný přístup lektora. Tyto zážitky pak spojíme s vaší praxí.
Metody a formy využité v rámci semináře
Čeká nás skupinová i individuální práce a to jak ve vnitřních, tak venkovních prostorách. Více času budeme trávit ve vnitřních prostorách a to jak programem, tak společnou diskusí nad tématy účastníků a sdílením inspirace.
Lektorský tým
Seminář povede lektorský tým organizace Skautský institut, z. s.
Marta Veselá
Od roku 2010 pracuje v různých SEV (Český ráj, Čmelák, TEREZA, Toulcův dvůr) na pozici lektor a od roku 2012 jako tvůrce ekologických programů a metodik. Od roku 2011 do roku 2019 byla lektorka a organizátorka pobytových ekologických vzdělávacích kurzů Orbis Kaktus pro lektory a vzdělavatele. Od roku 2016 se podílí na evaluacích vzdělávacích projektů (Kolegiální podpora v MŠ, Mistři kolegiální podpory, Světová škola, Ze-mě do Země). V letech 2020-2022 pracovala na metodikách v oblasti globálního rozvojového vzdělávání a přednášela toto téma jako host na univerzitách v Hradci Králové a Praze. Nyní pracuje jako projektová metodička pro Junák – český skaut, Skautský institut, z. s. (Skautské patronáty, Mikroadaptace, Klimavíkendovky).
Dalibor Naar
V letech 1994 – 2007 působil jako lektor a metodik v rámci aktivit postavených na metodách zážitkové pedagogiky (ve společnostech Prázdninová škola Lipnice, Outward Bound – Česká cesta, s.r.o., Adventura Teambuilding, s.r.o. a Egredior, o.s.). Od roku 2007 do roku 2019 pracoval jako projektový manažer v oblasti cestovního ruchu a vývoje softwaru a mobilních aplikací pro cestovní ruch. Od roku 2019 pracuje v Junák – český skaut, Skautský institut, z. s. jako vedoucí projektů environmentálního vzdělávání (projekty Skautské patronáty v přírodě, Patronáty v přírodě) a jako lektor environmentálního vzdělávání na akcích Klimavíkendovky pro oddíly.
Časový harmonogram
Seminář je třídenní, s časovou dotací 18 hodin, začíná se i končí obědem.
Přibližný harmonogram:
PO (5,5 hod.)
13:00 – 14:00 oběd
14:00 – 18:00 společný program
18:00 – 19:30 večeře
19:30 – 21:00 večerní blok programu
ÚT (9 hod)
7:30 – 8:00 dobrovolná rozcvička
8:00 – 9:00 snídaně
9:00 – 12:30 dopolední blok programu
12:30 – 13:45 oběd
14:00 – 18:00 odpolední část programu
18:00 – 19:30 večeře
19:30 – 21:00 večerní program
ST (3,5 hod.)
7:30 – 8:00 dobrovolná rozcvička
8:00 – 9:00 snídaně
9:00 – 12:30 dopolední blok programu
12:30 oběd a odjezd
Pro vydání osvědčení je nutné absolvovat celý seminář v počtu 18 hodin. Pokud odjedete dříve, bude na Vašem osvědčení uveden pouze počet absolvovaných hodin.
Účastnický poplatek
Účastnický poplatek činí 3 000 Kč pro členy Pavučiny, 4 500 Kč pro ostatní účastníky. V ceně je zahrnuto ubytování, stravování (plná penze, strava vegetariánská) a program. Cena nezahrnuje dopravu účastníků do místa konání semináře. Seminář je určen pro minimálně 15 a maximálně 22 účastníků, přednost mají dříve přihlášení.
Účastnický poplatek bude uhrazen na účet Pavučiny na základě vystavené faktury po uzavření přihlašování. Poplatek se hradí předem a je nevratný. V případě, že se přihlášený účastník nebude moci semináře zúčastnit, může jeho vysílající organizace vyslat náhradníka.
Přihlášky
Přijímání přihlášek bude ukončeno, jakmile bude naplněna kapacita semináře, nejpozději však 22. září 2025. Po tomto datu je možné se přihlásit pouze na základě osobní domluvy. Pokud zájem o seminář výrazně převýší jeho kapacitu, vyhrazuje si Pavučina právo dodatečně omezit počet účastníků z jedné organizace. S přihlášením neváhejte.