Jak vytvořit opravdu společnou vizi i ve velké skupině
Jak vytvořit opravdu společnou vizi i ve velké skupině
NÁMĚTY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY A DOSPĚLÉ
Sdílíme s vámi jeden z postupů, kterým můžete dát možnost během relativně krátkého času většímu množství účastníků zúčastnit se debaty o klíčových otázkách, ale i společně hledat smysluplná řešení
a vytvořit sdílené návrhy – tak, aby všichni měli možnost podílet se a byli zapojeni do procesu.
KLÍČOVÉ NÁVRHY
1) EKOLOGICKÁ VÝCHOVA MÁ BÝT SOUČÁSTÍ VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ, aby ji mohli učit; environmentální výchova se musí stát prioritou.
2) VZDĚLÁVACÍ PŘÍSTUPY ZALOŽENÉ NA SKUTEČNÝCH ZKUŠENOSTECH – vzdělávání má vycházet ze zážitkového učení a neakademického, praktického přístupu, zaměřovat se na rozvoj strategického myšlení.
3) VZÁJEMNÉ PROPOJENÍ A MEZIOBOROVOST JAKO KLÍČOVÉ PRINCIPY KURIKULA – vzdělávání má být interdisciplinární a stavět na mixu rozdílných kulturních kořenů žáků; potřebám životního prostředí se mají věnovat všechny předměty kurikula.
4) ÚČAST MLADÝCH LIDÍ NA ROZHODOVÁNÍ O JEJICH UČENÍ – mladí lidé a další mají spoluutvářet vzdělávací prostředí.
5) DOSTUPNOST ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY PRO VŠECHNY – environmentální výchova má být inkluzivní (např. dostupná ve městech i na venkově, ve veřejném školství) a nabízet smysluplnou perspektivu; je třeba zajistit dostatečné financování a zároveň efektivní využití prostředků.